2014 оны 12 дугаар сарын 17-ны өдрийн Төрийн байгуулалтын байнгын хорооны хуралдааны дэлгэрэнгүй тэмдэглэлээс хүргэж байна.
Монгол Улсын 2014 оны төсвийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах тухай, Хүний хөгжил сангийн 2014 оны төсвийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах тухай, Нийгмийн даатгалын сангийн 2014 оны төсвийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслүүд /Засгийн газар 2014.12.11-ний өдөр өргөн мэдүүлсэн, санал, дүгнэлтээ Төсвийн байнгын хороонд хүргүүлнэ,хоёр дахь хэлэлцүүлэг/; хэлэлцэх үеэр УИХ-ын гишүүн С.Дэмбэрэл үг хэлж байр сууриа илэрхийллээ.
УИХ-ын гишүүн С.Дэмбэрэл: -Ерөнхийдөө миний санал Н.Батцэрэг гишүүний саналтай төстэй. Аливаа Улсын Төрийн байгуулалтын байнгын хороо нь төрийн институтын байгууламжыг тодорхойлж байдаг. Өөрөөр хэлбэл хэр зэрэг үр ашигтай бүтэц оршиж байгааг, санхүүгийн нөөцийг байршуулах, дахин байршуулах эдгээр асуудал дээр төрийн институт нь тохирч чадаж байна уу гэдэгт дүгнэлт, дүн шинжилгээ хийж, энэ талаас нь бодлогын шийдвэр гаргаад явах ёстой. Монгол улсын нэгдсэн төсвийн тодотголыг бусад байнгын хороодоор хэлэлцүүлдэг учир нь энэ.
Ялангуяа манай Төрийн байгуулалтын байнгын хороо дээр төдийлөн хөндөгддөггүй асуудал болох төрийн байгууламж бий болгосон нь, одоо оршин буй төрийн байгууламж нь Монгол Улсын эдийн засгийн гүйцэтгэлийн үр ашгийг хангаж чадаж байна уу, эсвэл сөрөг татдаг хүчин зүйл болоод байна уу гэдэгт гүнзгий дүн шинжилгээ хийх ёстой.
Үнэндээ бодит байдал дээр Монгол Улсын өнөөдөр оршин байгаа төрийн институтын бүтэц нь Монгол улсын эдийн засгийн реформыг хийх, эдийн засгийг үр ашигтай хөгжүүлэх, төсвийг хамгийн үр ашигтайгаар байршуулах, төлөвлөхөд саад болж байгаа...
Монгол улс 2015 онд засаг захиргааны шинэтгэл хийх ёстой юу, үгүй юу? 2016 он, 2017 онд мөн. Хэрэв засаг захиргааны шинэтгэл хийхгүй бол нөхцөл байдал энэ хэвээрээ байсаар л байна... Ер нь цөөн тооны хэдэн төсвийн ерөнхийлөн захирагч /Сангийн яам, УИХ-аар батлуулдаг / байдаг, энэ л албан тушаал руу хүмүүс шуурч байдаг ийм л хандлага байгаа.
Монгол Улсын төсөвт байгаа Улсын хөрөнгийг хөрөнгө оруулалт гэсэн нэрийдлээр маш их үр ашиггүй зарцуулдаг. Энэ бүгд чинь Төрийн институтын гажиг шүү дээ. Өөр юуны гажиг байх юм бэ, өөрөөр хэлбэл Төрийн институтын гажигын үр ашиггүй бүтцийн үр дүн илэрч байгаа нь энэ шүү дээ.
2015 оны эцэст 2016 оны эхний хагаст Монгол улс татварын шинэчлэл хийх үү, үгүй юу, ер нь яаж дуусах юм бэ? 2015 он гарах гэж байгаа болохоор 2014 оны төрийн институтын гажигыг ярих хэрэгггүй л дээ...Түрүүн гишүүд бас бодит байдал ямар байгаа тухай саналаа хэллээ. Ер нь муу байдалтай байгаа энэ үед зоригтой шинэтгэлүүдийг хийх ёстой гэж бодож байна. Тийм учраас Засаг захиргааны реформ гэдэг нь төрийн байгууламжыг яаж сайжруулах, хамгийн үр ашигтай ямар бүтэц рүү оруулах л асуудал шүү дээ. Энэ асуудлыг төсвийн байнгын хороо хөндөхгүй бол өөр ямар хороо мэдэх юм бэ? Энэ асуудлыг Төрийн байнгын хорооноос бусад төсвийн холбогдох төрийн байгууллагад энэ талаар чиглэл өгөхгүй бол, өөр ямар байнгын хороо өгөх юм бэ?
Манай Төрийн байгуулалтын байнгын хорооноос гарах санал дүгнэлтийг энэ талаас нь сайн бодож, УИХ дээр С.Дэмбэрэл гишүүн ийм санал хэллээ гэж унших биш, төрийн байгуулалтын байнгын хороо дээр гишүүд ийм саналууд хэллээ, төрийн байгуулалтын байнгын хорооноос ийм санал дүгнэлт хийлээ, тухайлбал 2015-2016 оны санхүүгийн жилд институтын чиглэлээр төсвийн реформыг татварын реформтой уялдуулах ёстой гэсэн дүгнэлт бүхий зүйл хийгээд цаашид холбогдох Засгийн газар, Засгийн газрын хэрэг эрхлэх, Сангийн яам гэсэн эдгээр байгууллага, албан тушаалтнаас үүнийг тодруулдаг, энэ чиглэлээр төрийн байгууллалтын чиглэлийн реформтой холбогдож байнгын хорооны төлөвлөгөөнд тусгаад явбал зүгээр байх ёстой гэж бодож байна.2014 оны 12 дугаар сарын 17-ны өдрийн Төрийн байгуулалтын байнгын хорооны хуралдааны дэлгэрэнгүй тэмдэглэлээс хүргэж байна.
Монгол Улсын 2014 оны төсвийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах тухай, Хүний хөгжил сангийн 2014 оны төсвийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах тухай, Нийгмийн даатгалын сангийн 2014 оны төсвийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслүүд /Засгийн газар 2014.12.11-ний өдөр өргөн мэдүүлсэн, санал, дүгнэлтээ Төсвийн байнгын хороонд хүргүүлнэ,хоёр дахь хэлэлцүүлэг/; хэлэлцэх үеэр УИХ-ын гишүүн С.Дэмбэрэл үг хэлж байр сууриа илэрхийллээ.
УИХ-ын гишүүн С.Дэмбэрэл: -Ерөнхийдөө миний санал Н.Батцэрэг гишүүний саналтай төстэй. Аливаа Улсын Төрийн байгуулалтын байнгын хороо нь төрийн институтын байгууламжыг тодорхойлж байдаг. Өөрөөр хэлбэл хэр зэрэг үр ашигтай бүтэц оршиж байгааг, санхүүгийн нөөцийг байршуулах, дахин байршуулах эдгээр асуудал дээр төрийн институт нь тохирч чадаж байна уу гэдэгт дүгнэлт, дүн шинжилгээ хийж, энэ талаас нь бодлогын шийдвэр гаргаад явах ёстой. Монгол улсын нэгдсэн төсвийн тодотголыг бусад байнгын хороодоор хэлэлцүүлдэг учир нь энэ.
Ялангуяа манай Төрийн байгуулалтын байнгын хороо дээр төдийлөн хөндөгддөггүй асуудал болох төрийн байгууламж бий болгосон нь, одоо оршин буй төрийн байгууламж нь Монгол Улсын эдийн засгийн гүйцэтгэлийн үр ашгийг хангаж чадаж байна уу, эсвэл сөрөг татдаг хүчин зүйл болоод байна уу гэдэгт гүнзгий дүн шинжилгээ хийх ёстой.
Үнэндээ бодит байдал дээр Монгол Улсын өнөөдөр оршин байгаа төрийн институтын бүтэц нь Монгол улсын эдийн засгийн реформыг хийх, эдийн засгийг үр ашигтай хөгжүүлэх, төсвийг хамгийн үр ашигтайгаар байршуулах, төлөвлөхөд саад болж байгаа...
Монгол улс 2015 онд засаг захиргааны шинэтгэл хийх ёстой юу, үгүй юу? 2016 он, 2017 онд мөн. Хэрэв засаг захиргааны шинэтгэл хийхгүй бол нөхцөл байдал энэ хэвээрээ байсаар л байна... Ер нь цөөн тооны хэдэн төсвийн ерөнхийлөн захирагч /Сангийн яам, УИХ-аар батлуулдаг / байдаг, энэ л албан тушаал руу хүмүүс шуурч байдаг ийм л хандлага байгаа.
Монгол Улсын төсөвт байгаа Улсын хөрөнгийг хөрөнгө оруулалт гэсэн нэрийдлээр маш их үр ашиггүй зарцуулдаг. Энэ бүгд чинь Төрийн институтын гажиг шүү дээ. Өөр юуны гажиг байх юм бэ, өөрөөр хэлбэл Төрийн институтын гажигын үр ашиггүй бүтцийн үр дүн илэрч байгаа нь энэ шүү дээ.
2015 оны эцэст 2016 оны эхний хагаст Монгол улс татварын шинэчлэл хийх үү, үгүй юу, ер нь яаж дуусах юм бэ? 2015 он гарах гэж байгаа болохоор 2014 оны төрийн институтын гажигыг ярих хэрэгггүй л дээ...Түрүүн гишүүд бас бодит байдал ямар байгаа тухай саналаа хэллээ. Ер нь муу байдалтай байгаа энэ үед зоригтой шинэтгэлүүдийг хийх ёстой гэж бодож байна. Тийм учраас Засаг захиргааны реформ гэдэг нь төрийн байгууламжыг яаж сайжруулах, хамгийн үр ашигтай ямар бүтэц рүү оруулах л асуудал шүү дээ. Энэ асуудлыг төсвийн байнгын хороо хөндөхгүй бол өөр ямар хороо мэдэх юм бэ? Энэ асуудлыг Төрийн байнгын хорооноос бусад төсвийн холбогдох төрийн байгууллагад энэ талаар чиглэл өгөхгүй бол, өөр ямар байнгын хороо өгөх юм бэ?
Манай Төрийн байгуулалтын байнгын хорооноос гарах санал дүгнэлтийг энэ талаас нь сайн бодож, УИХ дээр С.Дэмбэрэл гишүүн ийм санал хэллээ гэж унших биш, төрийн байгуулалтын байнгын хороо дээр гишүүд ийм саналууд хэллээ, төрийн байгуулалтын байнгын хорооноос ийм санал дүгнэлт хийлээ, тухайлбал 2015-2016 оны санхүүгийн жилд институтын чиглэлээр төсвийн реформыг татварын реформтой уялдуулах ёстой гэсэн дүгнэлт бүхий зүйл хийгээд цаашид холбогдох Засгийн газар, Засгийн газрын хэрэг эрхлэх, Сангийн яам гэсэн эдгээр байгууллага, албан тушаалтнаас үүнийг тодруулдаг, энэ чиглэлээр төрийн байгууллалтын чиглэлийн реформтой холбогдож байнгын хорооны төлөвлөгөөнд тусгаад явбал зүгээр байх ёстой гэж бодож байна.
Tweet